Richtlijnen sport en voeding na stoppen met roken

Proficiat, je bent nu wellicht gestopt met roken dankzij hypnose.

Als eerste blogbericht wil ik uit eigen ervaring het volgende alvast neerpennen. 

Jouw lichaam is reeds bezig met zich te herstellen.  Je zal merken dat je meer zin krijgt in beweging.  
Hier schuilt echter ook een gevaar. 
Tracht jezelf niet te overbelasten.  Wissel spiergroepen af door sporten af te wisselen. 
Ik geef toe, ik heb mezelf laten vangen door direct te veel te willen doen met blessures tot gevolg.

Qua voeding zal je ook merken dat alles beter smaakt en dat je meer zin krijgt om te eten. 
Eet gezonde tussendoortjes als snack en je zal merken dat na een tijd je zelf begint te vermageren. Beter 5 tot zelfs 8 kleine maaltijden per dag dan het ontbijt over te slaan, een broodje 's middags en 's avonds na het eten voor de tv te schranzen. 
Tracht na 20u 's avonds niet meer te eten.  
Drink water.  Mocht je toch honger hebben, eet dan iets dat licht verteerbaar is. (vb komkommer,...)

Zo, ik hoop dat je iets hebt aan mijn eerste blogbericht.  

Veel plezier met de positieve veranderingen die je mag ervaren als niet-roker.

 

Waarom stoppen met roken?